In verschillende wijken en gebouwen is Wooninc. bezig met groot onderhoud, dit om woningen duurzamer en comfortabeler te maken. Klaar voor de toekomst.
Dat is voor de bewoners natuurlijk een fijn vooruitzicht maar de werkzaamheden hebben tegelijkertijd ook veel impact.
Daarom is het voor Wooninc. belangrijk om bewoners goed te informeren en met hen in gesprek te gaan. In aanloop naar een gepland groot onderhoud of renovatie wordt daar de bewonerscommissie automatisch in meegenomen. Is er geen bestaande bewonerscommissie in het complex dan is er geen probleem. Wooninc. nodigt huurders uit om deel te nemen aan een klankbordgroep.
Maar wat is een klankbordgroep dan zult u zich misschien afvragen?
Een klankbordgroep is een groep actieve en betrokken bewoners die alle overige huurders vertegenwoordigen en kritisch meedenken over de plannen van Wooninc.in aanloop naar en tijdens de renovatie.
Ook kan de klankbordgroep zorgen van bewoners delen en meedenken hoe bewoners goed te informeren. Wooninc. luistert goed naar wat er speelt en waar behoefte aan is. Zo kan de klankbordgroep bijvoorbeeld meedenken over praktische en kleine zaken die de bouw of verbouwing aangaan. De klankbordgroep kan gevraagd en ongevraagd advies geven. En waar mogelijk zal Wooninc. ideeën meenemen. De bewoners in het complex of wijk zijn tenslotte ervaringsdeskundigen in de woningen.
Mocht uw wijk of complex ‘aan de beurt zijn’ schroom dan niet om u aan te melden en zo mee te denken namens de huurders. Het kan nuttig en prettig zijn om als huurder zo betrokken te zijn tijdens de hectische tijd die een renovatie/groot onderhoud met zich meebrengt.
Vriendelijke groet, bestuur van SHWplus