Wooninc. wil graag dat mensen prettig wonen en zich thuis voelen. Zij biedt graag een goede dienstverlening aan haar huurders. Dat vindt SHWplus ook heel belangrijk. Daarom organiseerden Wooninc. en SWHplus op 16 april voor de tweede keer een luisterpanel in samenwerking met KWH luisterpunt. Tijdens dit luisterpanel deelden huurders hun ervaringen en ideeën over Wooninc.
Een aantal medewerkers van Wooninc. en een afvaardiging van SHWplus luisterden in een andere ruimte naar deze huurders, via een videoverbinding. Wij deden niet mee aan het gesprek, wij luisterden alleen. Zonder een oordeel te vormen, te onderbreken of direct een oplossing aan te dragen. Daardoor ging onze volledige aandacht uit naar wat de huurders vertelden. Door ons nog meer te verdiepen in wat huurders belangrijk vinden en hoe zij Wooninc. als verhuurder ervaren, kunnen Wooninc. en SHWplus haar huurders beter van dienst zijn.
Het luisterpanel bestond dit keer uit 10 kritische huurders van allen 60+. Dit leverde een schat aan informatie op, bijvoorbeeld over veiligheid, dienstverlening, communicatie etc.
Wooninc. en SHWplus waarderen het enorm dat deze mensen de moeite namen om deel te nemen en om hun stem te laten horen.
Alle informatie zal besproken en vergeleken worden met de vorige bijeenkomst van november 2023, waar voornamelijk de wat ‘jongere’ huurders deel namen. Het was goed en leerzaam, met voldoende aanknopingspunten voor vervolgacties.
Vriendelijke groet, bestuur SHWplus.